Bebeng

Na alle avonturen in Donsol gaan we weer terug naar Legaspi. Hier besteden we een middagje aan wat kerkjes bekijken allemaal met uitzicht op Mount Mayon. Een perfecte vulkaan waar helaas de wolkjes maar niet voor weg gaan. Ook gaan we lekker ziplijnen, oke het is geen Gibbon Experience zoals in Laos maar ziplijnen is altijd leuk.

legaspi

We gaan naar het Caramoan schiereiland, een regio zonder veel toeristen waar ze schitterende eilandjes voor de kust hebben waar Survivor / Expeditie Robinson opgenomen wordt. De rit begint niet zo goed na een uurtje moeten we al overstappen. Het duurt een uur voordat de volgende jeepney vol genoeg is om te gaan, weer een uurtje rijden en herhalen maar. Ondertussen regent het echt ontzettend en het blijft maar doorgaan. Om 14:00 nemen we de boottocht van 2 uur naar Caramaon. Wat een megadruk dorpje blijkt te zijn, tussen alle regen door lopen we wat rond en gaan naar de enige ‘disco” van het dorp. Hier hebben we een leuk gesprek met een aantal Filipijnse jongens.

caramoan

De volgende ochtend willen we gaan eilandhoppen, aangekomen in de haven gaan er geen boten blijkbaar vanwege een tyfoon waarschuwing. Een rare Amerikaan komt voorbij er roept dat we zo snel mogelijk weg moeten. Mmmm het regent nog steeds en we gaan eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand is, in het hotel weten ze niets dus dan maar naar de haven. Hier blijkt de boot waarmee we zijn gekomen niet meer uit te varen en waarschijnlijk zal heel snel status 2 van kracht worden en alles afgesloten. Heel snel besluit Marcel een vissersboot te charteren om weg te komen, twee uur in de regen met een bootje van 8 meter terwijl ere en tyfoon aan zit te komen, reizen is een avontuur.

(Btw Achteraf een goede beslissing, de tyfoon krijgt de naam Bebeng en houdt flink thuis met een aantal doden tot gevolg).
We nemen een bus uiteindelijk helemaal naar Manila, waar we na middernacht aankomen en dus maar genoegen nemen met een beetje viezig hok met bed. De volgende dag moeten we toch alweer vroeg op om helemaal naar Sablayan te gaan 7 uur bussen en 2 uur ferry verderop.
Nog steeds regent het en we zijn echt gaar van het drie dagen reizen. Dit is toch niet ons idee van zon zee strand vakantie.

Share.

About Author

Tikva is fulltime blogger en oprichter van Gezin op Reis. Ze heeft meer dan 70 landen bezocht waarvan meer dan 30 met haar dochter (2013). Haar favoriete continenten zijn Europa, Latijns-Amerika en Azië. Ze begon de website in 2014 om ervaringen en tips voor (toen nog) reizen met een baby te delen. Inmiddels is Gezin op Reis de grootste website in Nederland over vakanties met kinderen wereldwijd. Jouw bron voor goede, betrouwbare informatie die jullie vakantie een stuk makkelijker maakt.