Beijing

De vlucht vanuit de Filipijnen naar Beijing is weer overvol en we zijn dan ook blij als we eindelijk aangekomen zijn. Op Beijing vliegveld gaat alles lekker vlot en twee metro ritten later staan we opeens op tianmen plein. Eerst maar eens ons hotel opzoeken wat op loopafstand is, het is een tip van een vriendin (Emperor Guesthouse) van ons en een goede tip ook!.
Inmiddels is het al na vieren maar omdat we niet zoveel tijd hebben in Beijing gaan we toch op siteseeing tour. We bekijken de zonsondergang bij Jingshan park en hier heb je ook een mooi uitzicht over de verboden stad onze activiteit voor de volgende dag.

beijing

De verboden stad is van bovenaf spectaculairder dan van binnen in. Het is eigenlijk een gebouw dat telkens weer gekopieerd is. De grote van het hele complex maakt nog wel indruk maar over de bouwwerken zijn we dus wat teleurgesteld. We gaan nog naar de drum en bell tower, waar we een optreden zien op de drums waarmee vroeger de tijd werd aangegeven. We sluiten de dag af met de Lama tempel, de grootste Tibetaanse tempel buiten Tibet. Alles met het openbaar vervoer en we beginnen het bus en metro systeem al een beetje door te krijgen. Goed geregeld hoor in Beijing.

Er zijn hier veel meer toeristen dan in de Filipijnen en dus ook toeristische restaurantjes. Wel heel erg verleidelijk omdat je in een relaxte atmosfeer goed eten kunt krijgen en ook nog eens goedkoop bier. Toch besluiten we voor een avond dan maar chinees te eten, Marcel neemt de pekingduck en ik de noodlesoup. De rest de paar dagen in China doen we lekker aan Pizza en Hamburgers.

De volgende ochtend gaan we met een tourtje (naar de secret wall) vanuit het hostel naar de Chinese muur. En gelukkig valt deze zeker niet tegen. We lopen een stuk muur waar behalve onze groep geen andere toeristen zijn, de eerste helft is gerestaureerd en het 2e deel niet. Het is flink doorbikkelen, omhoog klauteren en weer omlaag rennen. wow wat een werk om deze muur te bouwen. Uitzicht over de bergen met de muur er zo tussendoor is super!. Het is echt een indrukwekkend bouwwerk. Gelukkig zit vandaag het weer ook mee, de andere dagen in Beijing waren druilerig met veel smok maar nu hebben we een helder blauwe lucht en een zonnetje.

’s Avonds nemen we een echte Chinese massage, ook bekend als de pijnbank. De blauwe plekken staan letterlijk in mijn benen.

beijing
Onze laatste dag alweer van onze drie dagen Beijing. We gaan naar het zomerpaleis, eigenlijk een soort supergroot park, inclusief meer met diverse mooie gebouwen. Lekker relaxt een beetje rondkijken. Ik kan me goed voorstellen waarom ik als keizer de zomer hier zou willen doorbrengen.

Terug in de stad sjeesen we nog even naar het tempel of heaven park, met toch wel de mooiste tempel die we in Beijing hebben gezien. We moeten onze laatste yen’s bij elkaar stoppen (en ja marcel moet zelfs zijn souvenir geld afstaan) om nog wat te kunnen eten en een biertje te kunnen drinken dan is het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Wij vonden Beijing een erg leuke stad. Het is makkelijk om door rond te reizen en genoeg te zien, we hadden ons vast nog wel langer kunnen vermaken.

Share.

About Author

Tikva is fulltime blogger en oprichter van Gezin op Reis. Ze heeft meer dan 70 landen bezocht waarvan meer dan dertig met haar dochter (2013). Haar favoriete continenten zijn Europa, Latijns-Amerika en Azië.