Laatste stops Pisco, Ica en Nasca

Vanuit Trujillo kwam ik in de loop van de middag aan in Lima en heb een hotel (Yolanda) gezocht in Miraflores waar ik meteen gevraagd heb of ik daar een nacht kon slapen en ze dan mijn spullen drie dagen konden bewaren zodat ik ze kon op halen voordat mijn vlucht ging, gelukkig was dit mogelijk. Miraflores is de chique wijk van Lima. Hostel Yolanda is gelegen tussen het centrum en een aantal grote hallen vol met winkeltjes, de rest van de avond heb ik dan ook nog heel veel gewinkeld. De laatste dagen van mijn reis bezocht ik nog Pisco, Nasca en Ica.

Pisco Peru

De volgende ochtend een busje genomen naar Pisco Peru, vanuit Pisco kan je de Paracas eilanden bezoeken een soort goedkope Galapogas. De volgende ochtend vroeg gingen we met een bootje naar de eilanden een deel van de tijd zwommen er twee dolfijnen bij de boot wat ik echt geweldig vond omdat ik nog nooit eerder dolfijnen in het wild had gezien. Voordat je bij de eilanden de dieren ziet hoor je ze, het gebrul van de zeeleeuwen. Overal waar je kijkt zijn zeeleeuwen, pinguïns en vogels.

‘ s Middags de bus genomen naar Nasca, de plaats zelf is saai, maar ik kwam er toch alleen voor de Nasca lijnen, de volgende morgen uit een vliegtuigje deze bekeken. Wel heel erg apart al die lijnen, ook vreemd juist omdat het niet iets is wat je aan kan raken. Doordat er bossen gekapt zijn loopt er nu water over de lijnen waardoor de meeste beschadigt zijn.

Zandduinen van Ica

In de middag weer met een busje naar Ica. Ica is een klein plaatsje rondom een oase. Rondom Ica zijn grote zandduinen de attractie hier is dan ook sandboarden, kijken naar de zonsondergang en in een hangmat hangen bij het hotel. Relaxed dus, sandboarden is allen niet zo relaxed met een jeep over de duinen vliegen is geweldig en ook naar beneden glijden op een plankje is echt een kick. Een laatste keer gingen we allemaal op de buik dan ga je extra hard, alleen schoot mijn arm van het board en had ik een flinke schaafwond, ach ja kwam de EHBO set toch nog goed uit.

Avonds nog een keer lekker eten in Peru, de volgende dag met de bus terug naar Lima, waar ik nog vlug al mijn Peruaans geld opgemaakt heb en mijn nu 2 tassen vol met souvenirs mee genomen heb om ‘s avonds weer naar huis te vliegen. Hiermee kwam een einde aan een geweldige reis die van mij nog wel veel langer had mogen duren. Het alleen reizen is me heel erg mee gevallen. Ik wil ook zeker nog een keer terug naar Peru en Bolivia.

Share.

About Author

Tikva is fulltime blogger en oprichter van Gezin op Reis. Ze heeft meer dan 70 landen bezocht waarvan meer dan 30 met haar dochter (2013). Haar favoriete continenten zijn Europa, Latijns-Amerika en Azië. Ze begon de website in 2014 om ervaringen en tips voor (toen nog) reizen met een baby te delen. Inmiddels is Gezin op Reis de grootste website in Nederland over vakanties met kinderen wereldwijd. Jouw bron voor goede, betrouwbare informatie die jullie vakantie een stuk makkelijker maakt.