Reisverslag: Willemstad en Nationale Parken

Na een paar dagen strand (lees hier deel1 reisverslag Curaçao) hebben we een auto gehuurd voor twee dagen. Hiermee willen we het eiland verkennen. Na een koffie- en luierpauze bij een van de oude plantage landhuizen dat nu een restaurant is, stoppen we bij het Sheta Boka National Park. Aan de ruige noordkust van het eiland zijn hier een aantal inhammen. De zee slaat hier spectaculair op de kust met o.a. grote waterfonteinen tot gevolg. Een mooi gezicht.

In de middag bezoeken we een aantal rustigere stranden, zoals het meest westelijke strand Playa Kalki. Hier maar een miniem zandstrandje maar wel een mooie zee. Het snorkelen zou hier erg goed moeten zijn, maar wij vinden het nogal tegen vallen. Dan maar lunchen, dit doen we bij Jaanchi’s een bekend restaurant op Curaçao omdat je hier leguaan kunt eten. Leguaan blijkt vooral heel veel botjes te bevatten, en veel werk voor weinig vlees te zijn. Dan gaan we nog naar Playa Lagun, een klein strandje zonder faciliteiten. Het is al laat op de middag als we aankomen en er is bijna niemand. Het snorkelen is hier super goed we zien behalve veel visjes o.a. hele wolken vol ansjovis, barracuda en een schildpad.

snorkelen curacao

De volgende ochtend gaan we weer op pad, deze keer vroeg. Helaas schiet dat niet op want we komen lang in de file. Onze dochter heeft ook slechte timing door net dan een dikke poepluier te produceren en te huilen omdat het haar te lang duurt voordat er wat aan gedaan wordt. Eindelijk rijden we weer en we gaan naar het Christoffel National Park het grootste park van het land. Het beklimmen van de berg zit er met een baby niet in dus we doen een korte looproute waar je hertjes zou kunnen zien. Die zien we niet wel echt heel veel muggen, er is niet tegen op te slaan en niets aan te doen behalve snel doorlopen. We hebben beiden zeker 50 muggenbulten. Gelukkig zat mevrouwtje weggestopt in de draagdoek en heeft ze er nul. Behoorlijk chagrijnig beginnen we aan de zogenaamde Mountainroute, een autoroute van 12 km door het hooggelegen deel van het park. Het is een mooie groene route met diverse stops vooral bij uitzichtpunten maar niet megaspectaculair. We besluiten toch ook nog maar de andere auto route te rijden. Een goede beslissing deze route is veel afwisselender, we zien o.a. veel leguanen, oude grottekeningen en vooral veel mooie natuur. Het Kas Abou strand zou een van de mooiste stranden van het eiland moeten zijn dus dit is onze stop voor de middag. Het betaalde strand is inderdaad erg mooi en breed maar snorkelen is er niet zo goed. In het restaurant op het strand kan je alleen broodje frikadel en soortgelijke dingen krijgen. We besluiten snel wat te nemen en dan terug te rijden naar Lagun om daar nog wat te snorkelen, dat is toch meer onze sfeer. S’  avond gaan we in Willemstad eten. Willemstad @ night is erg mooi maar helaas is mevrouwtje haar timing weer wat minder waardoor we het na het eten ook snel voor gezien houden.

Onze laatste volledige dag alweer. De huurauto is weer ingeleverd, maar gelukkig is de busverbinding tussen Jan Thiel en WIllemstad ook prima. Onze dochter is toch een beetje moe van de dagen ervoor en slaapt ‘s ochtends lang uit. Eenmaal in Willemstad slenteren we vooral door de diverse straten om de sfeer te proeven. We gaan nog lekker uitgebreid lunchen met uitzicht over de beroemde pontjesbrug. We bezoeken maar een museum het erg interessante Kuala hulanda museum met diverse Afrikaanse collecties en een gedeelte over de slavenhandel.

Marcel draagt onze dochter en de reacties blijven weer niet uit. Reizen met een baby is in ieder geval een gegarandeerde manier om heel veel gesprekjes te krijgen met lokale mensen. Wij vonden de draagdoek ideaal zeker al we mensen zagen hannesen met een kinderwagen op het strand maar blijkbaar zijn ze er niet zo aan gewend. Wat mensen vragen zich ook af of het niet te warm is maar dan idee hebben we niet en mevrouwtje slaapt er heerlijk in.

willemstad met kinderen

Op de laatste dag worden we om 14:00 opgehaald dus we doen lekker rustig aan en gaan alleen nog naar ons eigen Jan Thiel strand. De terugweg en vlucht beginnen weer prima. Maar we hebben een tussenstop op Aruba, dat duurt erg lang en mevrouwtje wordt wat jengelig. Eigenlijk wilden we haar wakker houden om tijdens het opstijgen drinken te geven (om oortjes te klaren) maar wel willen ook geen huilkind dus als ze in slaap valt laten we haar maar. Ze wordt ook niet meer wakker tijdens het opstijgen. Alleen zelf slaap je wat lastiger met een kind op schoot maar na zo’n heerlijke vakantie maakt dat echt niet uit. Al met al is deze reis ons heel goed bevallen en hebben we het alle drie erg naar ons zin gehad. We kijken met goede moed uit naar onze volgende reis in september naar IJsland, Canada en USA.

Share.

About Author

Tikva is fulltime blogger en oprichter van Gezin op Reis. Ze heeft meer dan 70 landen bezocht waarvan meer dan 30 met haar dochter (2013). Haar favoriete continenten zijn Europa, Latijns-Amerika en Azië. Ze begon de website in 2014 om ervaringen en tips voor (toen nog) reizen met een baby te delen. Inmiddels is Gezin op Reis de grootste website in Nederland over vakanties met kinderen wereldwijd. Jouw bron voor goede, betrouwbare informatie die jullie vakantie een stuk makkelijker maakt.