Home / Inspiratie / Reisbloggen / Van backpacken met baby, naar all-inclusive vakantie
fuerteventura kid all-inclusive-

Van backpacken met baby, naar all-inclusive vakantie

Een avond van te voren je hotel boeken, iets ondefinieerbaars eten langs de kant van de weg, op het nippertje de bus naar de volgende stad nemen, opgelicht worden door de taxichauffeur en een zwembad waar je je teen nog niet in wilt steken. We’ve been there. We hebben zelfs door Taiwan gereisd met onze baby dochter en mogen onszelf dus echt wel avontuurlijke reizigers noemen.

Maar deze keer wilden we vooral rust en je kunt iets niet afschrijven voor je het hebt geprobeerd. Vandaar dat wij dit jaar een weekje all-inclusive naar Fuerteventura boekten. Natuurlijk had ik wel even een OMG momentje, en zelfs meerdere. Maar we waren vastbesloten gewoon echt een weekje te ontspannen.

Onze all-inclusive vakantie begon al comfortabel in het vliegtuig. We boekten voor onze dochter, ondanks dat ze nog geen twee is, een eigen stoel. Dat moesten we wel telefonisch doen. We hebben onze wensenlijst met de medewerker van TUI doorgesproken en nog tijdens het telefoongesprek kregen we een bevestiging op de mail. Wat heel fijn was zodat we bij het inchecken konden laten zien dat we voor een extra stoel hadden betaald.

fuerteventura kid all-inclusive-

Achter de gids aan met vlaggetje

Uit het vliegtuig werden we als vanzelf in een stroom geleid naar een hoogblonde dame, inclusief vlaggetje, van Tui de reisorganisatie waar we onze vakantie naar Fuerteventura hadden geboekt. Zij begeleidde ons naar de chauffeur van onze privébus. Voor € 12.- werd er vanuit de organisatie namelijk een privétransfer aangeboden, inclusief kinderautostoel. In plaats van dat we alle medereizigers afzetten bij hun hotel, want je zal zien dat we de laatsten waren geweest, waren we binnen 15 minuten op plaats van bestemming.

Een fijn appartement

We boeken het liefst een appartement zodat Olivia haar eigen kamer heeft. En we wat meer bewegingsvrijheid hebben zonder per se buiten te moeten gaan zitten als onze dochter op bed ligt. Daarbij heeft een appartement zeker een koelkast en kun je eigen gekochte drankjes koel houden.

We kregen een upgrade, wat betekende dat we een ruimer appartement hadden op de begane vloer en een terrasje met twee ligstoelen en een bubbelbad. Het stukje grond voor het terras was afgebakend met palen zodat Olivia niet weg kon en in ons zicht bleef, maar het mooiste was het uitzicht. Strand en de prachtige zee! Er was een goed bedje aanwezig maar anders kan je bijvoorbeeld een baby bjorn Easygo bedje meenemen.

Help de eetzaal

Toen ik er zat wist ik weer meteen waarom we liever aan de kant van de weg eten op een laag krukje, dan met honderden andere mensen in een ruimte. Wat een lawaai in zo’n zaal en er wordt zoveel eten verspild. Na een dag ontbijt, lunch, tussendoor én diner te hebben gehad besloten we om de lunch te gaan halen en in ons appartement, met uitzicht op zee zonder kakelende mede-vakantiegangers, op te eten. Het eten smaakte overigens wel goed, maar was wat standaard. Rijst of friet, groenten, vlees. Maar er was ook een hele vegetarische afdeling.

Omdat we all-inclusive hadden geboekt vonden we het ook zonde om buiten de deur te gaan eten. Dus echte plaatselijke specialiteiten hebben we niet gehad. Maar de extra vakantiekilo’s waren na een weekje relaxen aanwezig hoor!

Uitrusten en niets doen

De Canarische eilanden staan bekend om het goede weer. Het is er altijd rond de 20 a 25 graden en het is maar 3,5 uur vliegen. Daarom hebben wij voor Fuerteventura gekozen. En omdat we echt eens goed wilden uitrusten heb ik expres geen onderzoek gedaan naar wat er te beleven valt op het eiland, hebben we geen auto gehuurd en zijn we dus niet op pad gegaan.

Er was wel een animatieteam aanwezig wat de nodige danslessen, yogaoefeningen en spelletjes organiseerde. Maar daar hebben we niet aan deelgenomen. Doordat we zo’n prachtig appartement hadden zijn we ook veel daar gebleven, we hadden de zon, het uitzicht en een badje met water voor Olivia waarin ze kon spelen. Wel hebben we de kinderdisco in de avond opgezocht. Olivia vond het prachtig om te dansen op het podium.

fuerteventura kid all-inclusive-

fuerteventura kid all-inclusive-Reizigers en vakantiegangers

Nou de reizigers waren hier niet. Hier waren alleen vakantiegangers. De typische verbrande, een tikkeltje te dik en een tikkeltje te luidruchtige vakantiegangers. Die vinden het niet erg om redelijk dicht op elkaar aan het zwembad te liggen, of elleboog aan elleboog te eten (ok, ik overdrijf wat). En het was niet eens hoogseizoen. Wij zijn mensen die wat meer op zichzelf zijn en een praatje maken leuk vinden, maar niet alles in een groep hoeven te doen.

Ik heb me ook verbaasd over alle koffers die ik voorbij zag komen. Een gezin van vier mensen nam voor een week vakantie één koffer per persoon mee. Wat heb je allemaal nodig? Wij hadden één koffer voor drie personen. Combineren met kleren kun je leren.

Conclusie

Waar we normaal een druk bestaan hebben, sportief zijn aangelegd en we alles willen zien, overkwam ons de luiheid in het all-inclusive gebeuren. We werden moe van het niets doen en het niets hoeven doen. We hebben dus wel echt kunnen uitrusten wat ook de bedoeling was van deze vakantie. Maar of we het op een volgende ‘rust vakantie’ weer all-inclusive zouden boeken weten we niet. De luxe van het niets hoeven doen en de luxe van de accommodatie waren fijn, maar het backpack leven geeft ons meer vrijheid. We weten nu in ieder geval ook dat Olivia beide manieren prima vindt

Lees ook ons blog over cruisen met kinderen, leuke vakantieparken voor peuters in Nederland en groepsreizen met kinderen.

1 gedachte over “Van backpacken met baby, naar all-inclusive vakantie”