Onderweg

Verslag wereldreis 2007: Nou we zijn onderweg. Na de drukke tijd van werk overdragen kwam het afscheid nemen. Na het huis leegmaken (nooit je ondervloer vastplakken: wat een rot werk) en nog een rondje langs familie was het afgelopen maandag zo ver.

In alle voorbereiding waren we (lees Marcel) toch even een dingetje vergeten. Vooraf via internet een hostel booken is in London wel handig nog handiger is het als je dan niet alleen de bookingsbevestiging meeneemt maar ook het adres. Na 2 uur, heel wat metrolijntjes en een fout hostel hadden we dan om 14:00 toch de goede gevonden. En wat doe je dan in London vooral relaxen. In verschillende parkjes gelegen en door een aantal musea gebrowst (handig overall gratis entree).

Ondertussen zijn we aangekomen in Dubai. Met een supervliegtuig met allemaal je eigen entertainment en dat ook nog eens 2/3 leeg was dus 3 stoelen om op te slapen (zo wil ik wel vaker vliegen).

Dubai: het maakt niet uit wat ze adverteren. Neem een willekeurige Arabische stad, haal alle historie weg, gooi er 50% gastarbeiders/Indiers in en je hebt Dubai. Niks mis mee maar anders dan verwacht. Het is niet echt een pretpark (behalve dan het Trade Centre in het het zuid-westen met de Burj Dubai (500+ meter hoog)).

Het is hier zo’n 38 graden. Het is niet heet zoals in de zon maar meer als of je in oventje loopt. De hitte is op daarom toch wel goed te doen. De lokale bevolking loopt ook rustig rond met zweetplekken en zichzelf afvegend met zakdoekjes. Zo’n burka of een westers zwart pak lijkt me met echter wel verschikkelijk heet.

Het openbaar vervoer is erg rommelig. Er zijn wel bussen maar ze rijden niet heel frequent en wanneer ze vol zijn mag er niemend meer instappen. Vandaar een heel geduw om in de bus te komen. Maar hier doen wij niet aan mee want er zijn speciale plaatsen voor vrouwen en vrouwen mogen met voorrang de bus in. Dit hadden we niet gelijk door todat op het bussation een Dubaise beamte als schreeuwend naar een groep indiers“women first, woman first” me vooraan naar de rij bracht. De weinige vrouwen die de bus nemen lopen ook gewoon naar voren en de duwende mannen laten ze door. Best wel makkelijk en als mijn “begeleider” mag Marcel natuurlijk ook mee.

Met deze bussen zijn we ook naar het moderne gedeelte van Dubai geweest. Hier waan je je opens terug in London compleet met mensen strak in pak. Deze gebouwen zijn echt wel mooi en we hebben ook het hoogste gebouw ter wereld bekeken.

Vanmorgen is de Ramadan ingegaan dus nu moeten we sneaky drinken en eten. Verder vandaag (het is hier nu half 1) moeten we nog wat nuttige dingen doen zoals ticket data wijzigen. Maar voor vanmiddag/vanavond hebben we een tourtje geboekt naar de woestijn met dune bashing (in een 4wd drive door de duinen rijden/springen) en barbecue. Morgenochtend willen we naar Oman.

Dit zijn PC’s die goed verstopt zitten, dus heb ik de GPS waypoints maar even overgetikt:

10-Sep-07 10:09:10 StanstedBus 51 50.387N 0 11.550E
12-Sep-07 16:34:42 EmiratesTowers 25 13.019N 55 16.938E

Share.

About Author

Tikva is fulltime blogger en oprichter van Gezin op Reis. Ze heeft meer dan 70 landen bezocht waarvan meer dan 30 met haar dochter (2013). Haar favoriete continenten zijn Europa, Latijns-Amerika en Azië. Ze begon de website in 2014 om ervaringen en tips voor (toen nog) reizen met een baby te delen. Inmiddels is Gezin op Reis de grootste website in Nederland over vakanties met kinderen wereldwijd. Jouw bron voor goede, betrouwbare informatie die jullie vakantie een stuk makkelijker maakt.

1 reactie

1. Dag Tikva en Marcel,

Ik kan heel goed begrijpen dat je ook wel eens iets kunt vergeten als je zoveel te regelen hebt. En dat na de kleine tegenvallers van uitgevallen “apparatuur” in Nederland. Maar het is heel prettig te vernemen dat de eerste dagen al avontuurlijk zijn verlopen. Dat was voor ons, nadat we jullie tot achter de douanepoortjes hebben uitgezwaaid wel anders. Het voelde echt wel een beetje leeg aan. Dat gevoel is nu wel over.
    Aan de gebruiken en gewoontes in Dubai zul je al wel snel wennen c.q. je aanpassen. Het is duidelijk dat jullie voor een actief verblijf gaan en daar genieten wij in Nederland via deze Blog ook van.
    Veel vakantieplezier gewenst uit Veldhoven.